2017. jan 30.

Cukkinis brownie - szénhidrátcsökkentett, cukormentes verzió

írta: FitRea
Cukkinis brownie - szénhidrátcsökkentett, cukormentes verzió

Kedves Olvasóim!

Ha itt jártok, már valószínűleg feltűnt, hogy megújult a blog kinézete. Már kezdett kicsit unalmas lenni az eddigi stílus, és úgy gondoltam, ráfér egy kicsi frissítés a rendszerre. Színes, áttekinthető, új.

Ma csak úgy elrepült a nap, különösebb események nélkül. Annyi történt csak, hogy Szafi oldaláról rendeltem néhány lisztet, hogy nyugodtan süthessek-főzhessek, meg anyukám szülinapja lesz a hétvégén, és gondoltam meglepem egy adag kenyérliszttel, mert annyira nagyon vágyik a kenyérre főleg esténként, én meg nem hagyom, hogy egyen. :D Tegnap is vacsorára akart már jóval 7 óra után egy szelet kenyeret enni, ugyan teljes kiőrlésűt, de kenyeret. Aztán mondtam neki, hogy felőlem ehet, de este már nem kéne pékárut ennie, mikor azt állítja, hogy érzi a ruháin, hogy hatásos volt a 3 hetes diétája, amit ugye össze-vissza csinált, de 80%-ban betartott. Legalábbis azt ette, amit írtak, csak nem olyan sorrendben. Lényeg a lényeg, hogy mondtam, hogy egyen egy szeletet, ha muszáj, de aztán egy hétig csend legyen. És végül meggyőztem, hogy nem kell neki kenyér, és elrakta, amit előszedett. Javasoltam, hogy vigyen tízóraira, és akkor elégedett lehet. Jóvá is hagyta. Szóval ezen okból kifolyóan azt találtam ki, hogy kenyérlisztet kap, mindenmentes, Szafis verziót, ami gyorsan készíthető, egészséges, diétába illeszthető. Aztán kedvére eheti a kenyeret. Meg persze akkor már ne egy kiló lisztért fizessek 900 Ft szállítási díjat, úgyhogy rendeltem még piskótának, fánknak és nokedlinek való lisztet is. Hét közepén megérkezik, hétvégén tesztüzem. Már hetek óta annyira szeretnék fánkot enni, de a Family Frostos fánkot akkor ették a többiek, amikor még a 21 napnak rég nem volt vége, meg ugye az tele cukorral, zsíros meg minden, úgyhogy annyira nem is vágytam rá. És akkor Szafi megosztotta az új termékét, ami fánkliszt, nem szívja be magába a zsírt, meg mentes minden rossztól, úgyhogy gondoltam, kell nekem egy csomag ilyen. A kilós lisztből kb. 50 db fánk fog kijönni, 1500 Ft/kiló, plusz cukormentes máz, lekvár, stb. Alig várom, hogy készíthessek. Aztán mivel még van is a polcomon a sós nyújtható lisztből, meg a szénhidrátcsökkentőből, ezért nyugodtan sütögethetek, kb. májusig kitartanak a lisztek, talán…

A mai edzésem, ahogy mondtam kibővül egy hasedzésssel, most ráfekszek erre a területre, muszáj, hogy lemenjen rólam már ez az úszógumi… És plusz 10 percbe nem fogok belehalni sem.

A LifeTILT-es cuccaim fogynak, hát belegondoltam, hogy a mostani diétáját Tomi 60 napra írta, na most a bogyók meg 15, illetve 30 napra elegendőek. Tehát aki komolyan be akarja tartani a dolgokat, annak legalább még egy 15.000 Ft-os készletet kellene vennie, ami 2 hónapra 30.000 Ft. Ennyi pénze meg kinek van ilyenre? Szóval nekem elfogy, és befejeztem, remélem ennyi is hat rám annyit, hogy pár centi lemenjen a diétás menü mellett. Ma a reggelim 3 szelet abonett volt, kenhető zsírszegény cottage cheesel, és egy bögre tejjel, plusz 3 kis szelet brownie. Az ebédem sajtos-tejszínes csirkés durumpenne, az uzsonna egy alma, a vacsi pedig saláta  friss sajttal, natúr joghurttal, fokhagymával. Illetve a bogyók az étkezések előtt és közben, valamint egy kis fehérje az edzés után, hogy az izmok fejlődjenek.

És ígértem a cukkinis brownie receptjét, amit most írok nektek:

cukkinibrownie.pngHozzávalók:

12,5 dkg étcsoki (minél nagyobb %-os kakaótartalommal)
1 dl kókuszolaj
13 dkg eritrit
4,5 dkg zabpehelyliszt
4,5 dkg Szafi szénhidrátcsökkentő lisztkeverék
2,5 ek zsírszegény kakaópor
egy csipet só és vaníliás cukor
20 dkg cukkini
1 dl víz

A csokit gőz fölött összeolvasztottam a kókuszolajjal, majd beletettem az eritritet. A cukkinit a vízzel pépesre turmixoltam, a liszteket pedig összekevertem a kakaóporral, sóval, vaníliás cukorral. A lisztes keveréket apránként adagoltam hozzá a megolvadt csokihoz, robotgéppel keverve, végül hozzáöntöttem a cukkinit is, amit először csak fakanállal belekevertem, majd még géppel is átdolgoztam. Egy sütőpapírral bélelt, keskeny 13x30 cm-es tepsibe töltöttem a masszát, ami elég szilárd állapotú lett, senki ne számítson egy folyékony tésztára. 180 fokra előmelegített sütőben, légkeveréssel 15 percig sütöttem. Kinézetre semmit nem változott a sütés alatt, szinte nyersnek tűnt még a 15 perc letelte után is, de átsült. Tutira nem kell neki több mint 15 perc. Ezután ki kell hűteni, és fogyasztható.

Tömény, nem túl édes, inkább a keserű csoki érződik rajta, ezért aki édesen szeret mindent, az tegyen bele még édesítőt, vagy a másik megoldás, hogy porcukrot kell rá szórni. Én nagyon szeretem ezt a fajta masszát, az állaga puha, habos jellegű. Jó étvágyat kívánok hozzá!

A feltöltött képeket öcsém távoktatásában készítettem, általa felülbírálva és jóváhagyva megosztásra, saját tulajdon. :D

Az eredeti recept a www.dietakesalmok.blog.hu oldalon található meg.

Szólj hozzá