2017. jún 23.

Almás-epres vaníliás "rácsos"

írta: FitRea
Almás-epres vaníliás "rácsos"

Ahogy ígértem, ma is jöttem egy rövid beszámolóval, illetve a péksütim receptjével, amit a szabadságom alatt készítettem. Ezt írom le először. Az ötlet onnan jött, hogy valami finom édes péksütit akartam készíteni, de kevés tojás felhasználásával. A Szafi receptek között találtam is egyet, a tészta az alapján készült el. Én még nem kóstoltam, mert ment a fagyasztóba, de húgom szerint jó lett.

20170621_101258-01.jpeg

  • 150 g Szafi Reform gluténmentes szénhidrátcsökkentett paleo kenyér és péksütemény lisztkeverék
  • 15 g Dia Wellness 1:4 édesítő
  • 1 g só
  • 10 g frissen facsart citromlé
  • 20 g folyékony kókuszolaj
  • 2 db M- es tojás (105 g)
  • 110 g víz

Töltelék:

2 db alma apró kockákra vágva + egy marék eper 1 tk édesítővel, fahéjjal megpárolva. Erre öntöttem 1 dl vízben elkevert 3 tk. vaníliás pudingport, és kevergettem, míg besűrűsödött.

Sütés előtt kenéshez javasolt: 5 g tojássárga+ 10 g víz

Mérjük ki külön edénybe száraz és a folyékony hozzávalókat. Ezután öntsük őket egybe és gyúrjuk össze. Pihentessük a tésztát 10 percig. Nyújtsuk ki, én elég vékonyra nyújtottam, és 7 db kb. 15x8 centis téglalapot vágtam belőle, amiket még tovább nyújtottam. Egyik felére rátettem tetszőleges mennyiségű tölteléket, a tészta másik felét bevagdostam, majd rásimítottam a töltelékes részre és a széleit összenyomkodtam. Lekenhetjük tojással is, én most spórlotam, és csak kókuszolajjal kentem meg egy picit őket. 200 fokra előmelegített sütőben sütöttem 40-45 percig.

20170621_101117-01.jpeg

Jövő hétre 3 nap reggeli ellátmányt tesz ki, mivel általában párom is kér belőle, így párosával csomagoltam, egy-egy arányban.

Ma reggelire végre megkóstoltam a banános-epres zabpudingot, a minap vettem, mert találtam a boltban, de az irodában tűzhely híján mikróban készítettem, 2 perc – keverés – 1 perc – keverés – 1 perc – keverés módban. Jól megforraltam, de besűrűsödött, és ízre is finom, ez lesz az új kedvencem, sokkal jobban bejön, mint a Reformos pudingok. Viszont a torkomat úgy elégettem az első kanállal, mint még soha. Szabályosan fáj, de még a fülem is. Meg akartam kóstolni, megfújtam, aztán mégis egy része forró maradt, és lecsúszott.. Így még tényleg soha nem jártam, de nincs mit tenni, hűtöm hideg vízzel.

Aztán, hogy a tervekről konkrétumot is írjak, jövő héttől Szafis édességeken fogok élni, és minden napra lesz valami süti vagy puding, mert valahogy ki kell már vonnom a nassolást az életemből. Ezért hétvégén, mivel nem otthon leszünk, megsütök egy csomag reform muffinlisztet piskótának, bár lehet, hogy valami extra is lesz benne, majd még kitalálom. Aztán elcsomagolom, és remélem, néhány napig eláll, mert így a család nem tud róla, hogy van, és nem eszik meg előlem. Úgysem érdekli őket, hogy cukormentesen egyenek, akkor meg ne egyék meg előlem a kajámat. A vacsorák zöldségek lesznek többnyire, az ebéd is, esetleg hallal, hússal, rizzsel vagy bulgurral.

És holnap ebédre cukormentes paradicsomlevest készítek, Szafi Reform palacsintával, ahhoz is megvettem az új lisztkeveréket, kíváncsian várom az eredményt. Lesz lekváros és túrós, ebédre, uzsonnára, vacsorára… Mert a palacsinta number one kedvenc!

Egyébként tegnap Szafi Live videóban beszélt megjegyzendő dolgokról, mindig sokat tanulok tőle, bár hasonlóan étkeztem eddig is, de megerősített, hogy ha valaki fogyni szeretne, napi 4 étkezés, 3-4 óránként, ha meg éhezünk közben, vizet kell inni és kész, ezzel kitolva az időt. És én is hajlamos vagyok a szénhidrát-fogyasztásomat minimálisra csökkenteni, de tegnap megtudtam, hogy az sem jó, és a reformos lisztek már így is csökkentett szénhidráttartalmúak, annyi pedig kell is. Azt meg mindenki maga tudja, hogy jó-e neki este ez a fajta CH, vagy sem.

Az edzéseim mennek, tegnap hősnek éreztem magam két okból is. Egyrészt csupa seb és vízhólyag a talpam a múltkori kirándulásomtól. (Sajnos a lábamon vékony a bőr és roppant érzékeny.) Még szimplán menni, ráállni is nehezemre esett, nemhogy ugrándozni, de azért nekiálltam az edzésnek, lesz ami lesz alapon. Aztán végülis egész jól hozzászokott a talpam a terheléshez, meg adrenalin meg minden, a végére észre sem vettem már. A másik meg, hogy tegnap nagyon meleg, fülledt volt az idő, kint a tűző nap volt opció, vagy a levegőmentes tetőtéri szoba 50 fokkal. Utóbbit választottam, kitártam a teraszajtót, és ott edzettem. Most már nem is tudom, miért ezt a terepet választottam, de mindegy is. Szauna volt. Nem kell itt ezreket kifizetni azért, hogy infraszaunában üljek, meg becsomagolva tekerjek, míg forralnak. Csak fel kell menni nyáron a tetőtérbe és kész is. Tuti, hogy tegnap kétszer annyi kalória elégett, mint egyébként égett volna. És így csináltam végig egy elég hosszú edzést, kitett egy órát, de túlestem rajta. A mai ennek kb. a fele lesz, meg nem is otthon, így a szauna feeling elmarad… :( :D

Hétvégén nem jövök, legközelebb hétfőn jelentkezem, szép hétvégét kívánok mindenkinek!

És zárásnak egy lesifotó, így készültek a "műtermi" képek:
andi1_1.jpg

Szólj hozzá