2017. júl 13.

Zöldséges kölesfasírt

írta: FitRea
Zöldséges kölesfasírt

Könnyed nyári ebéd #reform alapanyagból

Kedves Olvasóim!

A mai napra még nem ötlöttem ki, hogy miről is fogok igazán írni, de egy biztos: a minap készítettem egy nagyon finom és egészséges ebédet, annak mutatom a receptjét, és talán az írás közben jönnek majd a gondolatok.

20170712_163419-01-02.jpeg

Az egyik diétás újságban láttam az eredeti receptet, ami Zöldséges kölesfasírtnak írta az ételt. Én kicsit ehhez képest felturbóztam, mert cukkini a recept szerint nem volt benne, illetve lenmagpelyhet írt, hogy valami összetartsa a golyókat, ezt Szafis lisztekkel pótoltam. Íme a saját receptem:

  • 1 bögre köles
  • 3 bögre víz + só
  • 1 nagyobb sárgarépa
  • 10-15 dkg cukkini
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 ek Szafi szénhidrátcsökkentett péksüteményliszt
  • 1 ek Szafi CH csökkentő rostkeverék

A kölest feltettem főni a vízzel, kb. 15 perc alatt megpuhult. Amíg ez főtt, lereszeltem a répát, a cukkinit. Ez utóbbit alaposan kinyomkodtam, hogy ne ázzon el a gombóc. Ezután belenyomtam a fokhagymát, beletettem a kétféle lisztet, majd mikor már a kész köles hűlt egy kicsit, összekevertem a zöldségekkel és kicsit megsóztam. Gombócokat formáztam a kész masszából, majd egy sütőpapírral bélelt tepsire tettem, és 200 fokra előmelegített sütőben alsó-felső programon 15 percig sütöttem. 13 db puha, közepes méretű golyóm lett. Legközelebb sajttal turbózom még tovább.

20170712_163427-01.jpeg

Az edzés megy, eddig nincs csúszás, az evésről inkább nem beszélek, mert mostanság kicsit leeresztettem. Bár a héten vettem csokit, kekszet, hogy majd hétvégéig kitart, de már szinte nincs is belőle, megettem mindent, és bár cukormentesek voltak, attól még van egy kis bűntudatom. Mindig elhatározom, hogy most nem eszek semmi nasit, hetekig csak  zöldséget-gyümölcsöt és húst fogyasztok, aztán elérek a második naphoz és minden romba dől. Probléma az is, hogy sosincs otthon semmi. Ha salátát akarok enni vacsira, legalább 3 zacskóval vennem kell, mert anyukám nem hoz, ha meg mégis, akkor csak egyet, amit párom is eszik. Így meg egy napnál tovább nem tart. A párolt zöldség hasonlóan működik. Egy csomag mindössze 2 ebédre elegendő, de ennél több egy héten sosincs a fagyasztóban. Most persze jogosan kérdezhetitek, hogy mi a fenéért nem megyek el, és vásárolok be magamnak. Az oka, hogy nap közben nem nagyon van időm, délutánra meg nincs semmi a boltban. És ha veszek is valamit, azt otthon megeszik előlem, hiába veszek magamnak. Úgyhogy most megvárom a hétvégét, mert már úgyis mindegy, aztán holnap bevásárolok és jövő héttől legalább augusztus elejéig, amíg nyaralni nem megyünk, zöldségen tervezek élni. Esetleg kis köles, bulgur, zab meg Szafis cuccok.

Úgyhogy inkább nem is veszek édességet, mert ha van, akkor egyszerre megeszem. És az így nagyon nagy kiadás. Ha nincs, akkor meg úgysincs mit (t)enni.  És ezt az evésmódot csak vasárnap vagy hétfőn kezdem, mert szombat délután-este kerti családi buli lesz, ott azért nem fogom majd vissza magam annyira, bár készülni fog cukormentes finomság. Erről hozni fogom a receptet is, de csak a jövő héten.

Mivel nem sokat sütögetek mostanában, ezért ritkábban jövök, gondolom észrevettétek. De csak a napi edzésprogramot nem írom le, mert az unalmas lenne. Viszont amint van valami, amit érdemesnek tartok megosztani másokkal, azzal jelentkezem. Nemsokára kísérletezni is szeretnék egy recepttel, annak is hozom majd a beszámolóját, illetve elmesélem majd a háttérsztorit, hogy miért is álltam neki ennek. Hamarosan jelentkezem, kitartást a hétre, már kispéntek van, nincs sok hátra! És ha nem jönnék hétfőig, akkor szép hétvégét kívánok mindenkinek!

Szólj hozzá

reform köles szafireform zöldségesfasírt