2017. júl 17.

Habos eperszelet

írta: FitRea
Habos eperszelet

Hétvégi összegző

Véget ért a nyár talán legmozgalmasabb és legsűrűbb hétvégéje, minden szuperül sikerült. Csütörtök este – mint már írtam – az ebéd elkészítése mellett megsütöttem a szombati buli sütijének piskótáját is. Nem is lett volna rá máskor lehetőségem, mivel pénteken a munka befejezését követő egy órán belül indultunk Sárvárra. Egy gyors, biciklis száguldást követően 10 perc alatt hazaértem, gyorsan összedobáltam a süti habjához való alapanyagokat, kikevertem és elkészült a habos eperszelet, aminek a receptjét olvashatjátok:
20170715_132451-01.jpeg

Piskóta hozzávalói (én ezt duplán vettem):

  • 70 g Szafi Reform csokoládé ízű muffin lisztkeverék
  • 20 g Szafi Reform eritrit 
  • 2 db M-es tojás (104 g)
  • 45 g víz

Elkészítése:

Az egész tojásokat  a vízzel keverjük ki (nem kell külön felverni). Majd adjuk hozzá az édesítőszert és a lisztkeveréket, és gyors mozdulatokkal kézi habverővel dolgozzuk csomómentesre. Ezután öntsük a masszát egy kb. 20×20 cm-es szilikon formába és simítsuk el a tetejét. 180 fokra előmelegített sütőben (alsó – felső program) 13 perc.

Krém hozzávalói:

  • 4 db M-es tojásfehérje (136 g)
  • 70 g Szafi Reform eritrit
  • 30 g Szafi Reform vaníliás eritrit 
  • 2 g só (nem egy csipet)
  • 20 g zselatin
  • 150 g víz
  • eper

Elkészítés:

A tojásfehérjét a sóval verjük félkeményre. Miközben a robotgép dolgozik, evőkanalanként adjuk hozzá az édesítőket és dolgozzuk kemény habbá. Forraljuk fel a vizet és oldjuk fel benne a zselatint, majd még forrón csurgassuk a tojáshabba, és további 2 percig magas fokozaton habosítsuk tovább. Hűtsük ki és félig dermesszük meg (ez fontos, mert ha hamarabb kerül bele az eper, akkor az kiengedi a levét, és folyós maradhat a krém). Ezután az alaposan megmosott epret vágjuk apró darabokra és keverjük a krémbe.

Rakjuk vissza a kihűtött piskótát abba a tepsibe amiben sütöttük, öntsük rá a krémet, simítsuk el a tetejét és dermedésig rakjuk hűtőbe.

Ez fél órás tapogatás után elkészült, egy gyors átöltözést követően pedig már indultunk is hagyományt őrizni. Egész délután-este ott voltunk, 11-re értünk haza, én teljesen kifáradtam, pedig nagy dolgokat nem csináltam. Másnap aztán kelni kellett, mert ugye a barack is várt a sorára. Így szombat reggel – jobb híján – 9 körül keltem, és kezdődött a barack befőzése. Feltettem vizet forralni, és mikor már forrt, beletettem a barackot kis részletekben néhány percre, hogy a héját le tudjuk könnyedén húzni. Erre azért volt szükség, mert anyukám nem bízott az eltarthatóságában, tartósítószer nélkül jobbnak látta így. Aztán kézzel széttrancsíroztam az egészet, és így tettem fel főni a gyümölcsöt. Közben édesítettem, nem mértem ki az édesítőt, mert –egyrészt kevés negyedannyim volt, másrészt azt olvastam, hogy mivel a barack alapból édes, nem is kell sok, csak kóstolgatni kell közben, és tetszés szerint édesíteni. Így is tettem. Sűrítéshez most is agar-agart használtam, lehet, hogy többet, mint eddig. Két kiló gyümölcshöz egy teáskanálnyi tengeri moszat kéne, én most 2,3 kg barackhoz 2,5 teáskanálnyit használtam, de még dunsztban áll, így nem tudom, milyen sűrű lett. Hamarosan kiderül. Ezt követően - olyan fejfájásom volt, hogy - nem tudtam edzeni, a nap folyamán két gyógyszert kellett bevennem, hogy estére valamelyest elmúljon a fejem sajgása. A probléma ezzel az volt, hogy megint volt egy remek Jump Zóna, meg még másik 3 gyakorlatsor, amit egyben képtelenségnek tartottam megcsinálni. Ráadásul a szombat esti buli alatt annyi sütit megettem, ami egy hónapra elegendő lenne, úgyhogy tegnap már visszafogtam magam amennyire csak lehetett, de még így sem lett jó a nap. Délután – míg a pasik F1-t néztek – én „ugráltam”, a Jump-ot kivéve megcsináltam a pénteki edzést.

A mai nappal pedig kezdetét veszi egy háromhetes – tisztító, spórolós, súlymegtartós – folyamat, melynek célja, hogy a hasamon lévő picike kis zsír eltűnjön. Ezt pedig úgy kívánom elérni, hogy vacsorára a saláta-cottage cheese-szárnyashús kombinációkat eszem, ebédre párolt zöldség-saláta-hús változatokkal. A reggelim során fogom fogyasztani a liszttel készült ételeket, és uzsonnára pedig gyümölcsöt, esetleg Szafi Reform édességet eszek majd. Egyúttal szeretném kicsit lefogyasztani a polcaimat, mert nagyon sok termék van rajta, és már nem férek el tőlük, másrészt nem is szeretném nagyon újratölteni, mert kicsit szeretnék spórolni, a nyáron nagyon sok kiadásom volt, és még nyaralni nem is voltam. Úgyhogy még kísérleti célból fogok venni tejbegríz-pótlót, de utána leállok és legfeljebb az édesítőt pótlom, ha elfogyott – de jelenleg ebből is van 3 fajta.

A mai edzés nem lesz annyira durva, 2 fitball edzés lesz, egy kockahas-edző 10 perc és egy felsőtest-erősítés, illetve lehet, hogy a pénteki program egy darabját még benyomom mára, mivel a hétvégén megint nem fogok tudni edzeni. Meg ugye a Jump-ot is pótolni kéne, de azt majd akkor, amikor alapból kevés gyakorlatsor lesz.

A héten hozok még receptet, de nem tudom melyik nap kerül rá sor, mindenesetre jönni fogok 2-3 alkalommal. Szép hetet kívánok mindenkinek!

Szólj hozzá